sunnuntai 4. joulukuuta 2011

Luukku 4: Käyntimaasto

Thalik ja minä 3.12.11
Johan siinä taas kuukausi vierähti, mutta lauantaina minäkin pääsin hevosen selkään!! -2 astetta pakkasta ja vähän tuuleskeli. Mutta myös vähän aurinko paistoi, että ei sekään haitannut ;D

Hain Thalikin tarhasta ja vein talliin. Päästin sen ensin karsinaan, josko halus käydä pisulilla ;O) Vein sillä aikaa Papulle vähän syötävää tarhaan.
Harjasin Thalikin ja laitoin varusteet. Vaihdoin noihin Terhiltä ostamiini suitsiin Dyonin hannoverilaisen turpiksen, se toimii ruunalla paremmin kuin kaksoisturpis.

Mulla itellä oli talviratsastushousut ja minichapsit. Niistä menikin vetoketjun vedin =/ Taitaa olla Eurohunterin taattua laatua, vai mitä se oli... Pikeurin fleecetakki (koska se on vartalonmyötäinen), sitten BR:n softshell-takki ja vielä ratsastusliivi päällä. Oli pakko vähän soveltaa, kun Nelli oli nukkumassa, niin ei voinut hakea kamarista vaatteita ;D Tai olis voinut, mutta ei olis tyttö nukkunut enää sen jälkeen :P Päähän laitoin sellaisen kankaisen "tuubihuivin", se suojas vähän päätä ja niskaa. Sitten vielä "korvasläbärit" ja kypärä :D

Tallinpihassa kiipesin selkään, huomasin että Nellikin oli ikkunassa katsomassa! Tietää tasan tarkkaan, mitä tyttö hoki: "Heppa, heppa, koppoti koppoti!"

Niinkuin odottaa saattoi, tuuli oli kylmä ja tiet koppuraisia. Joten käytiin vain kävelemässä. Lisäksi mun ristiluu on päin prsttä, joten tunsi olevansa vino ja toiselle puolelle on jo muutaman päivää sattunut.. Onneksi ensi viikolla pääsee Susannan käsittelyyn! Kalevalainen jäsenkorjaus on kyl paras keksintö ;D

Yllättäen Thalik olikin aika reipas, meinas olla pojalla vähän vaikeuksia kävellä rauhassa! No, se on kyl niin harvoin, kun se on tuollaisella tuulella, vaikka harvoin pääsee menemään, et se sallittakoon ;D Lenkki tehtiin kuitenkin sopuisasti, käytiin kiertämässä meidän sänkipeltojen kautta metsään ja takaisin. Ei ole pellollakaan hyvä mennä =/ Meillä on kyl huonot maastot, ei ole kuin tuo yksi peltotie, missä voi mennä rauhassa. Harmi =/

Mutta lenkki saatiin tehtyä ja sehän se on pääasia, et pitkästä aikaa pääsi hevosen selkään! Tallissa hoidin Thalikin ja nakkasin sille fleecevuorellisen sadeloimen selkään ja vien poitsun pihalle. Kävin vielä viemässä hevosille päiväheinät ja keräämässä tavarat paikoilleen. Pitäisi ehtiä tekemään perusteellinen pesu+rasvaus-sessio suitsille ja satulalle, mutta mutta... No, jos edes käyttösuitset ja satulavyön sais siistittyä!
Siistimisestä puheenollen, leikkasin Thalikin niskasiilinkin ajan tasalle ;D

Minä ja Thalik 17.7.2008

Minä ja Thalik 17.7.2008
Minä ja Thalik 17.7.2008
Minä ja Thalik 1.3.2008
Minä ja Thalik 1.3.2008
Minä ja Thalik 16.7.2009
Minä ja Thalik 16.7.2009

4 kommenttia:

  1. Kiva, et oot päässy raatsastaan :) Mäkin aattelin keretä kiipeemään Lakin selkään tiistaina :P

    VastaaPoista
  2. No joo, oli kivaa, vaikkei mikään kiva keli eikä lenkki ollutkaan ;D Siis siks kun piti vaan kävellä jne!
    Nonni, kiva ku pääset Lakin kans taas reippaileen!

    VastaaPoista
  3. Enpä ookkaan tainnu nähdä ennen Thalikista ratsastuskuvia. Näyttää oikein mukavalta menolta! :)

    VastaaPoista
  4. Nonni, olihan se sitten aikakin nähdä ratsastuskuvia ;D
    Niitä ei hirveästi ole, mutta jotain edes :P

    VastaaPoista